version: 1.24
Rek - Khmer Geleneksel Masa Oyunu
Rek, 8X8 karelerden oluşan bir tahtada iki kişi tarafından oynanan popüler bir Antik Khmer Masa Oyunudur. Kamboçya geçişli fiili "Rek" (ល្បែងរែក), 'birinin omzunda her iki ucunda bir kap, demet veya nesne olan bir direk taşımak' anlamına gelir. Oyunun askeri birlikler arasında popüler olduğuna dikkat çekildi. Günümüzde Kamboçyalı kadınlar tarafından da oynanmaktadır. Amaç Oyunun amacı rakibin şahını mat etmek yerine "ele geçirmektir". Tüm birimler iki şekilde ele geçirilebilir: Bir düşman birimi tarafından, o düşman birimi tarafından taşınan konteynırlara benzetilerek "Rek" olduklarında. Bu daha sonraki yakalama yöntemi aslında oyunun adını taşıyor. düşman birimleri tarafından sıkı bir şekilde kuşatıldıkları veya tuzağa düşürüldükleri ve bu nedenle yasal bir hamleleri olmadığında. Toplamda 32 birimden oluşan iki farklı kuvvete de sahiptir. Her iki taraf da 16 birimlik bir kuvvetle başlar: Bir Kral ve 15 Adam. Bütün Erkekler aynı değere ve fiziksel şekle sahiptir. Ve Şahlar dahil hepsi Kayık veya Kale gibi hareket eder. Başka Bir Oyun Tarzı (Düşmanı Rek'e sataşmak) Rek'in ayrıca kendine özel bir oyun tarzı vardır. Adı "Min Rek Chanh" (Rakip alay ederse Rek Kaybetmez). Oyunun amacı hala aynı; rakibin şahını ele geçirmek. Ancak, Kral da dahil olmak üzere düşman birimlerini ele geçirmenin tek bir yasal yolu vardır: Her seferinde ikisini birden "Rek"leyin. Krallar bir kare bile hareket etmeyebilir. Onlar “saray kralları”! Diğer ayar özellikleri ve açılış kurulumu normal Rek ile aynıdır. Bu oyun tarzının benzersiz özelliği, bir oyuncunun diğerine verdiği Rek sırasının yerine getirilmesi gerektiğidir, aksi takdirde ikincisi kaybeder ve oyun biter. Dolayısıyla, oyunu kazanmanın arkasında yatan düşünce stratejik ve kasıtlı fedakarlıklardır. Genellikle oyun, bir oyuncu, rakibinin birimlerine 'Rek' yapmak için ardı ardına "doğru" bir dizi hamle yapmasını emrettiğinde sona erer; bu da sonuçta Rek'in yakalanmasına veya Rek'lenmesine yol açar. karşılığında rakibin şahı. AMA, eğer rakibinin yanlış hamle dizisini emrederse, arzu edilen bir sonuç olmaksızın gücünü kaybeder. Bu nedenle oyun, doğru hareket emirlerini almak için uzun vadeli ve tutarlı bir stratejik planlama gerektirir. Bu tür bir oyunda, çok fazla kendi biriminizi koruduğunuz için daha tehlikeli bir durumdasınız, ancak elinizde yeterli sayıda biriminiz yoksa, Rakibin hamlelerini doğru bir dizi halinde yapma planınızı tasarlayın, bu da iyi değildir.